Op deze manier kunt u het principe van hefboomwerking in uw voordeel benutten

Het was Archimedes die zei: “Geef me een hefboom die lang genoeg is en een plek om te staan, en met mijn eentje kan ik de wereld verplaatsen.” En Sir Isaac Newton zei beroemd: “Als ik verder heb gezien, is het door op de schouders van reuzen te staan”.

Meestal gebruikt in de financiële wereld om de relatie tussen schuld en eigen vermogen tot uitdrukking te brengen, kan het principe van hefboomwerking op alle gebieden van het leven worden uitgebuit. Gebruikmakend van de taal van een leek, beschrijf ik dat hefboomwerking een kleine aanpassing is die je kunt uitbuiten of een eenvoudige actie die je kunt ondernemen waar je ook bent in je artistieke streven om je impact en resultaat te maximaliseren.

Stel dat u bijvoorbeeld een muzikant, een auteur of een vakman bent: u kunt een video van één minuut maken en deze uploaden naar YouTube, Vimeo of Invideo, en als deze goed is geoptimaliseerd, kan uw video viraal gaan. Met die kleine aanpassing aan je strategie of die simpele actie zou je in één klap duizenden, zo niet miljoenen kijkers kunnen trekken. BAAM! Je bent van een virtueel onbekende naar een beroemdheid verhuisd.

Dus dit is de vraag die ik je wil stellen: wanneer heb je voor het laatst reclame gemaakt voor jezelf en je werk? De meest trieste fout die experts, auteurs, coaches, consultants, professionals en indies (onafhankelijke producenten) van alle tinten maken, is zwoegen in het donker of totale onduidelijkheid in de hoop dat ze door een beetje van hun harde werk op de een of andere manier bekend zullen worden. Of anders gezegd, dat wat ze produceren, of het nu liedjes, schilderijen, boeken, ambachten en dergelijke zijn, op de een of andere manier mensen op magische wijze zal laten ontdekken of vinden.

Laat me het botweg zeggen tegen jou, als producer, je kansen om op die manier ontdekt te worden in de lawaaierige en rommelige wereld van vandaag zijn één op een miljoen. Voorbij zijn de dagen dat mensen een pad naar je deur slaan als je een betere muizenval maakt. Er zijn honderden, zo niet duizenden andere producenten die muizenvallen maken die de uwe kunnen overtreffen, dus uw product alleen is niet genoeg. In een geglobaliseerde wereld met internet is dat de realiteit. Je moet de wereld je verhaal vertellen, anders blijf je in de vergetelheid.

Dus als artiest, songwriter, auteur, spreker, coach, adviseur, vakman of een indie van welke kleur dan ook, moet je je goede werken promoten om een ​​kleine kans te krijgen om gehoord of ontdekt te worden. Persoonlijke promotie is uw eenvoudigste hefboom. Grote bedrijven met grote portemonnee kunnen zich advertenties veroorloven, maar het is zeer waarschijnlijk dat u met een klein budget werkt.

Dus om de kansen te verslaan, begin jezelf te promoten. Als je een boek hebt geschreven, laat mensen dan weten dat je een trotse gepubliceerde auteur bent. Als je boek op de bestsellerlijst van de New York Times staat, spring dan naar het dak en laat het de wereld weten. Als u bezig bent met het schrijven van uw eerste boek, laat de wereld dan weten dat uw boek over zes, negen maanden of in welk tijdsbestek u ook uitkomt. Als uw team een ​​app heeft ontworpen, laat de mensen dan weten dat u deel uitmaakte van het team dat die coole app of software heeft ontworpen die furore maakt in Apps of Play Store. Tut je hoorn, zoals de Chinezen zeggen. Blazen op je hoorn is een krachtig hefboomeffect dat creatieve artiesten van alle genres die voor geld vastzitten, kunnen gebruiken om te worden gevonden in een wereld vol lawaai.

De titel van een van Tom Peters ‘boeken is: “You Can’t Shrink to Greatness.” Het advies van Seth Godin aan onafhankelijke producenten is: “Wacht niet om opgehaald te worden, haal jezelf op.” Seth Godin adviseert ook dat alle producenten die serieus genomen willen worden, ernaar moeten streven “een paarse koe” te zijn. Daarmee bedoelt hij dat je moet opvallen. In een zee van gelijkheid valt alleen “een paarse koe” op. Je kunt het je niet veroorloven om gemiddeld te zijn, omdat je concurreert met de hele wereld waar ‘het gemiddelde’ naar de stofhoop wordt gestuurd.

Breng het woord naar buiten; lach niet in het donker. Promoot uzelf alsof uw leven ervan afhangt, want dat is zo. Maak links naar de geweldige dingen die je doet of hebt gedaan, en deel de links naar al je contacten op alle meer dan honderd sociale mediaplatforms die er zijn, waaronder Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Instagram, Reddit, WeChat, Telegram , en vele anderen. Laat iedereen weten dat je een trotse auteur bent van je boek, of de schrijver van dat liedje, of het kunstwerk dat in een bepaalde galerij wordt getoond.

Een van de gemakkelijkste of eenvoudigste manieren om uw invloed te maximaliseren, zoals ik al eerder heb genoemd, is door een boek te schrijven. Niets anders is vergelijkbaar. Uw boek kan het Witte Huis, Buckingham Palace en het Kremlin bereiken, wat u normaal gesproken niet mag doen – totdat u een beroemdheid wordt. Dus ga niet op je lauweren rusten voordat je een boek of twee hebt geschreven. U kunt zelfs artikelen schrijven en deze uploaden naar online artikelverzamelaars zoals E-zine-artikelen en later al uw hergebruikte artikelen in een boek samenstellen.

Als je een hekel hebt aan schrijven en denkt dat het schrijven van een boek buiten je bereik ligt, hoef je je daar geen zorgen over te maken. Er zijn manieren om gepubliceerd te worden zonder een vinger uit te steken met een spookschrijver. U kunt zelfs hulp krijgen van wereldberoemde copywriters zoals Katie Parrot en / of Sonia Thompson als u weet hoe u contact met hen kunt opnemen. Maak gewoon de schets van je boek klaar en je bent klaar. Zoals het gezegde luidt: als de student klaar is, verschijnt de leraar.

Beloof jezelf dat je het zult doen rust niet totdat je boek uit is – dit jaar. Volgens populaire auteurs die elk minstens vier best verkochte boeken hebben geschreven, waaronder Ryan Holiday en Chandler Bolt, kun je in 90 dagen een boek schrijven dat de moeite waard is om te lezen. Ik heb het geprobeerd en het werkt, als je eenmaal weet hoe je tools zoals mindmaps moet gebruiken.

Als je jezelf wilt promoten met video (het is de meest populaire manier om jezelf te promoten), probeer dan niet overboord te gaan door high-definition video’s te maken. Het is niet nodig, althans in het begin. U kunt uw smartphone gebruiken om een ​​eenvoudige video te maken.

Als dat te moeilijk is, kun je een grafisch ontwerper vragen om verbluffende covers voor je boek, eBook of songcover te ontwerpen en deze te uploaden naar gratis sites voor het maken van video’s zoals Animoto, Issuu of Invideo, en voordat je het weet, heb je dat een video waarnaar mensen kunnen linken. U kunt zelfs uw video uploaden naar uw website van één pagina. U kunt een webdesigner op Fiverr krijgen om een ​​fantastisch uitziende site voor u te ontwerpen voor centen. Of u kunt uw website zelf ontwerpen op Weebly als u een techneut bent. Kortom, maak gebruik van het principe van hefboomwerking, in het bijzonder zelfpromotie, om jezelf naar het volgende niveau te katapulteren totdat je het spreekwoordelijke omslagpunt bereikt en de wereld een pad naar je toe zal slaan.

Paul Uduk is de auteur van verschillende boeken, waaronder Bridges to the Customer’s Heart genaamd The Customer Service Bible. Richmond Dayo Johnson noemt hem “een van de meest authentieke ervaringsgerichte schrijvers van Nigeria”. Een trainer bij uitstek, en oprichter Vision & Talent Training Group, zijn klanten zijn onder meer Fortune 500 en enkele van de grootste bedrijven van Nigeria, waaronder Nigerian Breweries (Heineken), Nestle, Dangote, First Bank en Nestoil Group (met als klanten ExxonMobil, Chevron, Shell , Agip en NNPC, onder anderen. Hij was een van de belangrijkste keynotesprekers voor Institute of Certified Sales Professionals en Full Circle Wellness Solutions, sinds hun respectievelijke oprichting. Paul is te zien geweest op NTA, SilverBirdTV en Radio TVC, en zijn artikelen zijn verschenen in The Guardian, Vanguard, Business Day en SuccessDigestExtra. Een platina-schrijver bij EzineArticles.Com, zijn mantra’s zijn ‘Er is geen verdediging tegen excellentie’ en ‘Elke dag excellentie’. Volg hem op Twitter en Instagram, zoals hem op Facebook, maak contact met hem via e-mail en op zijn website Laat vooral je mening horen door te reageren op zijn sensationele Ultimate Guides.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *